“Народний” рейтинг забудовників і ЖК. Кого шукають частіше за всіх в інтернеті
Якими об’єктами найбільше цікавляться покупці?
Сьогодні інформації про забудовників та об’єктах будівництва в інтернеті більш ніж достатньо. Потрібно тільки навчитися відбирати коректні джерела, звіряти дані і більш ретельно шукати. На відміну від інших зовнішніх джерел інформації, більшість даних в інтернеті можна об’єктивно оцінити, порівняти, знайти першоджерело. Саме завдяки цьому стало можливо реалізувати рейтинг “народної любові”: з’ясувати, кого з забудовників покупці найчастіше шукають в Мережі, якими об’єктами цікавляться.
В даному огляді наведені результати такого аналізу, зробленого бізнес-асоціацією “Український клуб нерухомості”. Були відібрані 20 популярних забудовників і житлових комплексів. Окремо експерт агентства СОО SODA DAG, який виступив партнером рейтингу, розповідає про його методології – як були відібрані учасники рейтингу і на які показники орієнтувалися при їх виборі.
Вітчизняний ринок нерухомості розвивається і поступово інтегрується у світовий. У той же час у всіх сегментах лише 3-5% об’єктів відповідають сучасним європейським і світовим тенденціям в будівництві.
Для стабільного девелопменту та запобігання будь-яких кризових явищ забудовник повинен бути готовий вкласти в проект власні фінанси. Для реалізації проекту, в залежності від класу та обсягів будівництва, буде потрібно 30-60% від собівартості будівництва.
На первинному ринку Києва будується близько 300 житлових комплексів – всього близько 50 тис. Квартир. Щорічно із загального портфеля девелопера продається близько 20 тис. (Або 40%) квартир.
За останній рік через значних фінансових ризиків кількість покупців на стадії котловану помітно знизилося. Інвестори переорієнтуються на об’єкти, що знаходяться на фінальному етапі будівництва. У той же час проекти з бездоганною репутацією добре продаються навіть на етапі котловану.
Не виключається, що через два-три роки вартість житла в новобудовах може зрости в два рази. На зростання цін вплинуть спекулятивні настрої на ринку і бажання покупців капіталізувати інвестиції.
Маркетингові витрати забудовників за останній рік збільшилися майже в два рази і становлять до 4-6% від вартості квадратного метра. Такі зміни в маркетинговому просуванні житлових об’єктів пов’язані з великою конкуренцією забудовників і великою кількістю пропозиції на первинному ринку житла. Для порівняння: у світовій практиці частка маркетингових витрат в девелопменті житла може досягати 10%.