Адресу об’єкту краще присвоювати під час отримання будпаспорта або МУО!
01 липня 2019 року набрав чинності Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна.
Вказаний Порядок встановлює, що адреса об’єкту будівництва (крім реквізиту, визначеного абзацом десятим пункту 3 цього Порядку) присвоюється за вибором замовника будівництва:
- під час надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки або містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (МУО);
- після отримання права на виконання будівельних робіт;
- після прийняття об’єкта в експлуатацію.
Здавалося б всі варіанти практично однакові, проте є один суттєвий момент, а саме:
у випадку присвоєння адреси об’єкту під час оформлення будівельного паспорту – замовник має подати лише документи, передбачені Порядком видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (зверніть увагу, наразі розроблено проект змін до порядку видачі будпаспорта, яким, зокрема, буде змінено перелік необхідних документів):
- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних;
- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проект будівництва (за наявності);
- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
у випадку присвоєння адреси об’єкту під час оформлення містобудівних умов та обмежень – замовник має подати:
- копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
- копію документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
- викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
- витяг із Державного земельного кадастру.
В абз. 2 п. 10 Порядку присвоєння адрес заначено, що у разі коли до заяви про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки законодавством вимагається подання викопіювання з топографо-геодезичного плану, то таке викопіювання подається у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків). Проте чинне законодавство наразі не вимагає надання икопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:500!
Таким чином, подавши один раз зазначений вище вичерпний перелік документів (як для будпаспорта, так і для МУО) замовник отримує адресу об’єкта будівництва, і в подальшому зможе її використати при реєстрації права власності на об’єкт.
Законодавець передбачив єдиний виняток: індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, які будуються (збудовані) на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та яким не присвоєно адресу об’єкта будівництва під час надання будівельного паспорта або містобудівних умов та обмежень у порядку, визначеному цим Порядком, не потребують прийняття рішення про присвоєння адреси. Адресою такого об’єкта вважається місце розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний будинок згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Тут потрібно звернути увагу, що згідно нещодавно затвердженого Переліку об’єктів будівництва та об’єктів нерухомого майна, яким не присвоюється адреса об’єкта будівництва, об’єкта нерухомого майна, з 16.07.2019 року земельним ділянкам не присвоюється адреса!
у випадках присвоєння адреси після отримання документів на право виконання будівельних робіт або після прийняття об’єкту в експлуатацію, замовник має додатково звернутися до уповноваженого органу для отримання адреси, і при цьому має подати пакет документів, серед яких, повинно бути викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків).
Разом із тим, якщо особою отримано будівельний паспорт або МУО на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, але його ділянка не зареєстрована в Державному реєстрі речових прав або у випадку, коли в ДРРП не зазначено місцерозташування ділянки (або зазначено лише частково), а також в випадку, коли особою отримано містобудівні умови та обмеження для будівництва інших об’єктів, то така особа для присвоєння адреси зобов’язана подавати викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків).
Вказаний документ – це додаткові витрати як грошей, так і часу замовника, які він міг би зекономити, якби адресу було присвоєно під час оформлення будівельного паспорта або МУО!
Додатково повідомляємо, що на базі Асоціації західноукраїнських забудовників розпочала роботу юридична консультація, що БЕЗКОШТОВНО надає відповідну правову допомогу та інформацію загального характеру, необхідну потенційним покупцям квартир. Таку консультацію Ви можете отримати, заповнивши заявку за посиланням: ЗАПИТАТИ У ЮРИСТА або завітавши до нас в офіс, попередньо домовившись про зручну для Вас дату та годину за тел. 097-399-46-43.Також Ви можете отримувати всі новини про діяльність нашої Асоціації та цікаву інформацію у сфері будівництва, приєднавшись до нашої сторінки у соціальній мережі Facebook за посиланням https://goo.gl/SpzutJ