Громадський простір чи готель. Що буде на початку вулиці Дорошенка

На вулиці Дорошенка, 2 біля «Гранд готелю» бізнес-партнери його власника, львівського депутата і бізнесмена Григорія Козловського, збираються будувати ще один готель. Проте містобудівну документацію їм поки що не погоджують.

Пролог

У квітні депутати Львівської міської ради передали безкоштовно у власність ОСББ «Свободи 11» земельну ділянку площею майже 0,1 га на на вулиці Дорошенка, 2, вилучивши її з власності ТзОВ «Солодка вишиванка». Тоді кінцевим бенефіціарним власником ОСББ, згідно з аналітичною системою YouControl, вказувався львівський депутат та бізнесмен Григорій Козловський, зараз — співвласники будинку, а керівником — бізнес-партнер Григорія Козловського по ПП «Телець» Олег Дублянський.

Тиждень тому інша бізнес-партнерка депутата, Софія Максимець, разом з власницею ТзОВ «Солодка вишиванка» Лесею Данчевською намагалися отримати містобудівні умови та обмеження на проєктування на вул. Дорошенка, 2 готелю. Як пишуть «Наші гроші. Львів», Софія Максимець та Леся Данчевська стали власницями ділянки, надавши ОСББ позику під її заставу.

Виконком переніс це питання: в управління архітектури та урбаністики і в управління охорони історичного середовища була низка зауважень, зокрема щодо відсутності детального плану території та зонінгу Галицького району, а міський голова Львова Андрій Садовий запропонував провести архітектурний конкурс. Це спровокувало значні суперечки між львів’янами, тож міська рада вирішила 3 жовтня, напредодні наступного засідання виконавчого комітету, провести зустріч-обговорення щодо забудови цієї ділянки.

Проєкт, якого немає

Як пояснив під час зустрічі заступник міського голови з питань розвитку та член виконкому Андрій Москаленко, місто зацікавлене, аби впорядкувати територію, адже нині там стоїть аварійний 2-поверховий будинок та МАФи. Втім питання викликає проєкт готелю, якого наразі немає, та збереження простору для пішоходів.

Також невідомо, який вигляд можуть мати фасади, адже спочатку архітектори запропонували умовний, а не остаточний проєкт, а після його критики — лише параметри, за якими для пішоходів планують залишити фактично такий же простір, який є нині, і зберегти зупинку. До речі, раніше так само без конкретного проєкту ТОВ «Парк Спейс», до якого також причетний Григорій Козловський, намагалося отримати містобудівну документацію на зведення 72-метрового готелю Hilton біля Парку культури.

Проєкт готелю, який представили минулого тижня

«Ми вирішили залишити наявний фронт малих архітектурних форм, втоплених відносно вулиці на тій самій глибині, а також відновити історичний фасад на вищих поверхах на одній лінії з фронтом забудови, яка вже історично сформувалася, тобто з сусідніми будинками», — розповів під час зустрічі директор ТзОВ «Студія 5Ф» Андрій Ігнатюк, який розробляв проєкт готелю.

За його словами, під час розроблення умовного проєкту намагалися врахувати те, що в майбутньому початок вулиці Дорошенка буде доступним лише для пішоходів, автобусів та трамваїв, тому об’єкти громадського призначення, як і зараз, будуть лише в перших поверхах. Натомість вхід у готель облаштують зі сторони проспекту Свободи через «Гранд Готель», який також належить Григорієві Козловському.

«Тобто навантаження від готелю на вулицю Дорошенка не буде», — каже Андрій Ігнатюк.

Облаштувати підземний паркінг під будівлею неможливо, враховуючи витоки каналізації, які виявили на глибині 0,7 м, та аварійність сусідніх будинків. Тож архітектори не змогли пояснити, де паркуватимуться відвідувачі готелю, натомість пригадали перспективні ділянки, де місто планувало збудувати підземні паркінги, наприклад, на площі перед ЛНУ імені Івана Франка. Втім цей інвестиційний проєкт поки що заморозили через конфлікт із університетською спільнотою.

Проблеми зонінгу

Наприкінці XIX століття на цьому місці були два будинки, які знищив удар бомби у 40-х роках минулого століття. У 2009 році цю ділянку передали в оренду ТзОВ «Солодка вишиванка», і компанія «Укрдизайнгруп» розробила проєкт торгового центру. Проте керівниця управління охорони історичного середовища ЛМР Лілія Онищенко під час зустрічі сказала, що він вже не актуальний, адже не враховує нинішні зміни, зокрема зупинку громадського транспорту, яку перенесли на початок вулиці Дорошенка минулого літа.

Лілія Онищенко каже, що в ідеалі це місце мало б слугувати громадським простором зі сквером, але це неможливо зробити через приватизовані об’єкти нерухомості, що тут розташовані.

«Архітектор, що проєктує готель, мав би значно відступити в глибину від лінії забудови не лише на рівні першого поверху, але й на рівні верхніх поверхів, аби зберегти наявний громадський простір», — вважає вона.

Ще під час засідання виконавчого комітету в. о. керівника управління архітектури та урбаністики Олена Погорілець пояснила, що видавати містобудівні умови та обмеження на цей готель наразі не можна, адже Галицький район не має затвердженого зонінгу та історико-опорного плану, а на саму ділянку забудови не розроблений детальний план. Натомість архітектори готелю кажуть, що при розроблені проєкту опиралися на історико-містобудівне обґрунтування, яке уряд із 1 січня 2019 року скасував. Позицію управління архітектури під час зустрічі підтримала й засновниця ГО «Народна дія Львів» Анна Біликівська.

«Міська рада піде на свідоме порушення закону, якщо видасть містобудівні умови лише на основі генплану без детального плану території», — каже вона.

 

Окрім цього, ще з 2017 року початок вулиці Дорошенка до Банківської планують закрити для приватного транспорту, натомість цю зону мають зробити пішохідною з можливістю проїзду громадського транспорту, який часто простоює там у заторах.

«Ця ділянка вулиці входить у проєкт малого транспортного кільця, який зараз розробляють. Вулиця Дорошенка є важливою артерією, через яку проходить багато маршрутів громадського транспорту, зокрема в напрямку вулиці Наукової, і трамвайні маршрути до вокзалу й вулиці Коновальця. Затори на вулиці гальмують громадський транспорт. Ще у 2016 році трамвай міг стояти по 20 хв. у заторах від проспекту Свободи до вулиці Костюшка. Тому закриття цієї ділянки і перерозподіл трафіку на Гнатюка значно б покращив рух громадського транспорту», — каже керівник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів.

За його словами, досі вулицю не закрили для авто лише тому, що досі залишається не вирішеним питання хаотичного паркування на вулиці Гнатюка, натомість там мають працювати повноцінні дві смуги.

Натомість депутат ЛМР Тарас Чолій вважає, що коли у квітні 2019 року депутати ЛМР дозволили передати у власність ОСББ «Свободи 11», вони таким чином «провернули аферу», адже місто втратило ділянку в центрі, замість того, аби продати її за аукціону і заробити.

Забудовники знову намагалися отримати містобудівні умови під час засідання виконкому сьогодні, 4 жовтня, втім питання зняли з порядку денного. За словами Андрія Москаленка, наступного тижня організують ще одну зустріч із мешканцями, і ці зустрічі будуть регулярними, поки не знацдуть компроміс.

Вікторія Ейсмунт

ДЖЕРЕЛО