Забудовники мають змінити підхід до комерційних площ у своїх ЖК
З огляду на наслідки карантину та посилення конкуренції забудовників, однією з якісних змін на первинному ринку житла стане відмова забудовників від продажу комерційних площ у складі житлового комплексу на користь створення сучасних професійних проектів комерційної нерухомості. Про це заявила Женя Баглай, концептолог і засновник SQM Experts.
За її словами, тільки професійне управління і відмова від продажу комерційних приміщень в складі ЖК дозволяє контролювати і гарантувати концепцію і ансамбль орендарів.
Експерт вважає, що карантин і, як наслідок, — різке зниження продажів і підвищення конкуренції між забудовниками, змушують багато компаній переглянути питання якісного наповнення об’єкта об’єктами інфраструктури.
На даний момент концептуальний підхід до створення інфраструктури ЖК характерний для об’єктів нових форматів, таких як багатофункціональні житлові комплекси і об’єкти формату live-work-play. Головна відмінна риса таких об’єктів, як зазначила Женя Баглай, полягає в тому, що забудовники створюють керуючу компанію, яка за своїм функціоналом схожа з керуючими компаніями в торгово-розважальних центрах.
«Професійна керуюча компанія в торговій нерухомості оперує таким поняттям, як середня орендна ставка. Деякі приміщення здаються за відносно низькою орендною ставкою потокообразующім якорів заради того, щоб сусідні приміщення здати за ставкою вищою і в середньому вийти на хороші показники по ставці оренди і в той же час, забезпечити конкурентоспроможність і „стійкість“ всього проекту. Ця схема працює виключно за умови, що всі приміщення належать одному власник», — розповіла вона.
На її думку, однією з проблем того, чому інфраструктурний ансамбль того чи іншого ЖК за фактом істотно відрізняється від того, що декларувалося покупцеві квартир, полягає в тому, що комерційні приміщення належать різним власникам.
«Якщо приміщення належать різним власникам, ніхто не зацікавлений, щоб саме його приміщення здавалося по низькій ставці заради того, щоб сусідні приміщення здавалися дорожче. Кожен орендар тягне ковдру на себе. У підсумку, оператори, здатні платити невелику орендну ставку, з’являються тільки в тому випадку, якщо приміщення не викликає інтерес у сильних торгових компаній», — розповіла Женя Баглай.
Експерт вважає, що девелопер, який відповідально вибудовує свою репутацію, готовий відмовитися від продажу всіх приміщень і навіть піти на деякі компроміси заради створення продуманої до дрібниць інфраструктури для максимального комфорту життя в житловому комплексі.
Разом з тим, якщо в найближчому оточенні до проекту вже є все, що необхідно для комфортного життя, то цілком логічно, що забудовник прийме рішення про продаж наявних комерційних площ.
«Якщо в5-ти хвилинної доступності від ЖКрозташовано переважна більшість мережевих форматів супермаркетів, минерекомендуємо планувати власний супермаркет. Мирозуміємо, щожителі забезпечені зручною інфраструктурою, апобудоване приміщення може впідсумку отримати якась менш популярна і приваблива для жителів мережу»,— підкреслила Женя Баглай.
Додатково повідомляємо, що на базі Асоціації західноукраїнських забудовників розпочала роботу юридична консультація, що БЕЗКОШТОВНО надає відповідну правову допомогу та інформацію загального характеру, необхідну потенційним покупцям квартир. Таку консультацію Ви можете отримати, заповнивши заявку за посиланням: ЗАПИТАТИ У ЮРИСТА або завітавши до нас в офіс, попередньо домовившись про зручну для Вас дату та годину за тел. 097-399-46-43.Також Ви можете отримувати всі новини про діяльність нашої Асоціації та цікаву інформацію у сфері будівництва, приєднавшись до нашої сторінки у соціальній мережі Facebook за посиланням https://goo.gl/SpzutJ