“Зараз відбувається дуже сильний опір тому, щоб найважливіші для всієї України будівельні норми вступили в силу і почали діяти”, – Лев Парцхаладзе

Повідомлення від заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лева Парцхаладзе:

Друзі, це мега важливе повідомлення!
Ми зіткнулися зі свавільним рейдерством реформ у будівельній галузі! Реформ, які спрямовані на покращення якості життя людей!
Намагатимусь викласти коротко і по суті. Шкода, що не можна матюкатися.

Зараз відбувається дуже сильний опір тому, щоб найважливіші для всієї України будівельні норми вступили в силу і почали діяти. 1-го вересня вступає в силу один із ключових ДБН «Планування і забудова територій».
АЛЕ тільки вчора нам стало відомо, що в окружному суді міста Київ зареєстровано декілька позовів від компаній чи фізичних осіб, що направлені на визнання протиправним та недієвим наказу Мінрегіона, що затверджує зазначений ДБН.

27 серпня по одному з позовів суд виніс ухвалу задовільнити заяву про забезпечення позову і зупинити дію цього наказу. Вже є 7 позовів. І я впевнений, що їх буде більше, так як це ніщо інше, як продумана антикампанія проти вступу в силу ДБН!

Правда на нашому боці! І ми будемо відстоювати нашу правоту! Цей ДБН революційний для України і спрямований на те, щоб припинити хаотичну забудову наших міст, зробити їх гармонійними і комфортними для життя. У ньому міститься понад 50 принципово якісних змін, головна мета яких – безпека і комфорт громадян.

  • Ми ввели обмеження висотності забудови, якої раніше в Україні зовсім не було. Це нове поняття «блакитна лінія», яка буде обмежувати висоту забудови в містах.
  • Обмеження забудови в зелених зонах – “зелені лінії”, що визначають межі озеленених, ландшафтних та рекреаційних територій, які ні за яких обставин не можна буде забудовувати.
  • Обмеження щільності забудови – максимально це може бути 540 людей на гектар, щоб мікрорайони не перетворювалися на кам’яні джунглі. Адже зараз є об’єкти, де щільність населення становить понад 2000 осіб на гектар.
  • Обов’язкове будівництво дитячих садків і шкіл у житловій забудові, збільшення майданчиків для відпочинку та спорту.
  • Обов’язкове забезпечення безбар’єрного доступу та інше. 
    І багато інших гарних рішень, які давно вже є в усьому цивілізованому світі, але все ще не діють у нас.

Частина забудовників, які виступають проти вступу в дію нового ДБН щодо планування і забудови територій, просто хочуть зняти з себе всю відповідальність за формування гармонійного простору із зеленими зонами і всією необхідною для комфорту інфраструктурою. Тому для наших міст і є типовою картина, коли впритул один до одного будуються величезні багатоповерхівки, відсутні зелені зони та благоустрій територій, катастрофічно не вистачає соціальної інфраструктури.

Я чудово розумію, що цими нормами, які спрямовані, у першу чергу, на безпеку і комфорт життя людей, ми комусь дуже сильно наступили на власні бізнес-забаганки, які в Україні, на превеликий жаль, дуже часто не те що не враховують, але й суперечать меті покращити життя людей, а іноді і зовсім суперечать здоровому глузду.

Ми прагнемо до того, щоб українські міста виглядали як європейські – гармонійними і максимально придатними для життя. Тому ми й удосконалюємо ДБН.

 Кілька пунктів про прийняття ДБН 

  1.  Новий містобудівний документ – ДБН «Планування і забудова територій». Попередні будівельні норми, що регулювали містобудування, діяли з 1992 року ‼️. За останній рік активної роботи над цим надважливим документом ми провели більше 80 відкритих круглих столів, запрошували до обговорення всіх, проводили це публічно, за участю фахівців, експертів галузі, архітекторів, проектувальників, будівельників, представників місцевих органів влади, у тому числі Києва та інших міст, більше 70 громадських організацій і активістів.
    При цьому, іноді важко об’єднати думку громадськості та бізнесу – тому що, як я говорив, далеко не всі пропозиції корелюються з інтересами людей, тому часто це переходило в гарячі дискусії і дуже напружені діалоги і з бізнесом, і з громадськістю, які, бувало, доходили до пікетів і демонстрацій під стінами міністерства. Але у підсумку це давало позитивний результат. Проведена велика робота багатьох організацій, експертів, представників громадськості, яким я дуже вдячний за це.
  2.   Ті, хто зараз є позивачами і виступають проти прийняття ДБН, не були присутні на обговореннях, хоча повторюся, це було абсолютно відкрито і публічно. Вони не зверталися до Мінрегіону або базового розробника документа ДП ДІПРОМІСТО з питаннями або зауваженнями, пропозиціями чи роз’ясненнями щодо нового ДБН. Звернень від цих суб’єктів не було.
  3.   Даний ДБН був затверджений 23 квітня 2018 року. Після чого він протягом більш ніж 3-х місяців перебував на сайті міністерства. Про це знали всі, ми з віце-прем’єром Геннадієм Зубком давали з цього приводу брифінг, про це говорили і писали всі ЗМІ. І за даний час всі ці позивачі могли ознайомитися з документом, звернутися до нас за роз’ясненнями або з пропозиціями переглянути деякі його положення, скористатися процедурою досудового врегулювання спорів. Але вони навмисне обрали інший шлях – оскаржити його в суді буквально за кілька днів до вступу документа в силу. Причина? Цей ДБН не дає можливість хаотично, безсистемно, з порушеннями нормативів забудовувати наші міста. Таким чином, абсолютно зрозуміла справжня мета таких дій – не допустити набуття чинності ДБН і якомога довше гальмувати цей процес.
  4. ДБН був узгоджений з усіма центральними органами влади відповідно до процедур і узгоджений з громадськими організаціями, є підтримка місцевих органів влади, громадськості щодо доцільності цих норм. Крім того, відповідно до процедури документ пройшов незалежну перевірку іншої базової організації.

Що дуже важливо

Тоді як цей ДБН має дуже важливе соціальне значення, стосується інтересів всієї України і забезпечує баланс всіх інтересів (звичайних людей, бізнесу і влади) суд прийняв рішення про спрощений розгляд цієї справи – тобто, без виклику сторін, які могли б висловити свою точку зору, без участі громадськості, преси. По суті – закритий судовий розгляд.

Крім того, одночасно в окружному адмінсуді Києва розглядалося 2 абсолютно однакових позови від різних осіб з проханням визнати протиправним та недієвим наказу Мінрегіону. При цьому один суддя задовільнив заяву про забезпечення адміністративного позову, а інший – відмовив в задоволенні заяви.

Тобто, у суда є дві зовсім протилежні думки по одному питанню? Мені здається, це ставить під сумнів його неупередженість. Тому ми готуємо звернення до всіх відповідних інстанцій із проханням взяти на контроль дії суддів з розгляду цієї справи.

Вже сьогодні подали клопотання про скасування прийнятого запобіжного заходу щодо зупинки дії наказу Мінрегіону, яким був затверджений ДБН. Також готуємо клопотання про розгляд справи у порядку загального розгляду, тобто, відкрито та публічно.

Це рейдерська атака на комфорт і безпеку людей.

Наші міста повинні будуватися красиво і гармонійно!

P.S. До цього посту прикріплюю копію судової постанови про задоволення позовної заяви.

ДЖЕРЕЛО: https://www.facebook.com/lev.partskhaladz1/posts/942096035984836?__tn__=K-R